pisanie blog internet mężczyzna tablet

Gdzie zacząć pisać bloga? – Poradnik

Na pewno nie raz czytałeś specjalistyczne i ciekawe blogi w sieci. Gdzie autorzy dzielą się z czytelnikami swoją wiedzą, przemyśleniami i doświadczeniem. Dziś nic nie stoi na przeszkodzie temu, abyś również spróbował swoich sił w tej branży. Tutaj nasuwają się oczywiste pytania. Gdzie zacząć pisać bloga? Którą platformę wybrać, płatną czy darmową? Jaki temat bloga wybrać? Za chwilę uzyskasz odpowiedzi na te pytania i cenne wskazówki, które pomogą rozpocząć przygodę z blogowaniem.

Wybór tematyki bloga

praca biuro zarobki laptop
sxc.com

To podstawowy krok, który może przesadzić o sukcesie albo porażce blogera. Wybór tematu bloga, zależy oczywiście od Twoich zainteresowań i wiedzy z danej dziedziny. Pisanie bloga wielotematycznego, nie ma dziś większego sensu, jeżeli nie jesteś znaną osobą. Przyciągającą czytelników samym nazwiskiem, bądź pseudonimem artystycznym.
Dlatego postaw na blog tematyczny, który przedstawi Cię jako miłośnika, a później eksperta z danej dziedziny. Jeżeli Twoim hobby jest np. gra na giełdzie akcji, finanse, ekonomia, to pisz właśnie o tym. Przyciągając czytelników podzielających Twoje pasje, bądź szukających informacji na dany temat.

Gdzie zacząć blogować?

Niektórzy doradzają, aby pisanie bloga zaczynać od darmowych platform. Moim zdaniem warto od razu postawić na własną domenę i hosting. Wtedy pisanie bloga wygląda bardziej profesjonalnie. Zaś, gdy pozyskasz już czytelników, albo platforma blogowa zakończy działanie, nie będziesz musiał przenosić treści na własny hosting.
Szczególnie mogę polecić prosty w obsłudze, darmowy CMS, o nazwie WordPress. Będący obecnie najpopularniejszym na świecie, systemem zarządzania treścią. Jego obsługa jest bardzo prosta i opanowanie jej przebiega dość szybko.

Domena i hosting

polityka cookies
www.pixabay.com/pl

Aby blog zainstalować na serwerze i pokazać światu, potrzebujesz domeny i hostingu. Obecne ceny tych usług, nie są wysokie. Polecam wybór domeny z rozszerzeniem krajowym .pl, bądź globalnym .com. Nazwa, jaką wybierzesz, zależy oczywiście od tematyki bloga oraz Twojej inwencji. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby nazwą domeny było Twoje imię i nazwisko, jeżeli zamierzasz promować swoją osobę jako eksperta.
Dobry hosting powinien odznaczać się wysokimi parametrami dostępności i krótkim czasem odpowiedzi serwera. Dziś ofert jest tak dużo, oraz zmieniają się na tyle szybko, iż przytaczane konkretnej nie ma większego sensu. Przeczytaj opinie klientów o wybranej firmie na blogach branżowych, forach dyskusyjnych i serwisach tematycznych. Na początek nie potrzebujesz największego i najdroższego hostingu. Wystarczą mniejsze wersje pakietów hostingowych, które umożliwiają instalację WordPress. W miarę jak Twój blog będzie rósł, możesz przechodzić ma wyższe plany hostingowe. Zawierające większą pojemność serwera i wyższy transfer miesięczny.

Wytrwałość decyduje o sukcesie

Większość blogów zostaje porzucona w czasie pierwszych kilku miesięcy. Jednak część osób nie poddaje się. Piszą regularnie nowe artykuły i odnoszą sukces. Kluczem do celu jest systematyczność i wytrwałość. Tworzenie i dodawanie min. raz w tygodniu wartościowych treści, które będą przydatne dla Twoich czytelników.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
Subscribe
Powiadom o
guest
3 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Michał

Tak, to prawda, nie wystarczy po prostu mieć pomysł, trzeba też podejść do sprawy praktycznie i przyszłościowo. Ja osobiście jestem zdania, że obecnie nie ma sensu korzystać z darmowych platform. Koszt zakupu własnej domeny i hostingu jest na prawdę bardzo niewielki.
Serdecznie pozdrawiam i życzę sukcesów w pisaniu bloga.

Paweł VD

Bardzo fajny wpis, widziałem ostatnio podobne artykuły i ten się wyróżnia na tle innych oraz jest wart uwagi. Konkretnie objaśniony temat. Bardzo przyjemnie się go czyta. Czekam na takich więcej 🙂 

ARDS

Warto ustalić sobie na początku również cel pisania bloga. Moim zdaniem motywacja finansowa nie powinna być jedyną. Blogowanie może skutecznie wyrabiać swoją markę osobistą.