książki biznes półki biblioteczka

Książki dla przedsiębiorcy i marketingowca

Jest kilka pozycji książkowych, które moim zdaniem powinny się znaleźć w biblioteczce, każdego przedsiębiorcy. Zarówno początkującego, jak i posiadającego już jakieś doświadczenie rynkowe. Przestawione książki dla marketingowca i przedsiębiorcy to nie tylko inspiracje.

Wymieniona literatura pozwala często zmienić punkt widzenia osoby, która zajmuje się biznesem. Autorzy publikacji chcą uczyć potencjalnych biznesmenów, doradzać, pokazać jak uniknąć błędów, które sami popełnili. Pomagają przejść przez trudne sytuacje i podpowiadają jak rozwijać swoje przedsiębiorstwo jeszcze szybciej.

Esencjalista – Greg McKeown

Jesteś osobą, która ma masę pomysłów i wszystkie chce realizować? A może znajomy przychodzi z „genialnym” pomysłem, a Ty bez zastanowienia chcesz z nim robić spółkę? Jeżeli jesteś taką osobą, która nie jest asertywna, ma duże rozproszenie i rozdrobnienie projektowe, proszę przeczytaj tę książkę. Nauczy Cię ona odmawiać w 90% niekorzystnych sytuacji życiowo-biznesowych. Esencjonalizm pomaga szybko rozpoznawać najistotniejsze dla nas rzeczy i skupiać się na nich. Zamiast tracić czas i energię na sprawy, które nie nas rozpraszają i nie mają istotnego znaczenia.

Sprzedawaj jak Challenger – Matthew Dixon, Brent Adamson

Czasy biznesowe się zmieniają i to, w jaki sposób sprzedajemy na szczęście też się zmienia. Jeszcze kilka-kilkanaście lat wstecz handlowcy to byli agresywni nagabywacze, którzy chcieli po prostu sprzedać, dziś musi się to zmieniać w kierunku chelengerów-sprzedawców. Co to znaczy? To znaczy, że handlowiec dziś bardziej przypominać powinien doradcę/konsultanta niż osobę, która chce zaliczyć transakcję. Ciekawa pozycja, choć metafora o różnicy między handlowcami dawniej a dziś pada chyba milion razy.

Mit przedsiębiorczości – Michael E. Gerber

Książka wbija szpilki podobnie jak „po pierwsze zysk”. Wbija je tym z nas, którzy chcieliby być rzemieślnikami jak jedna z bohaterek książki „chce tylko sprzedawać ciasteczka”. Bez procesów, bez metod pracy, bez pomysłu na siebie i swoją firmę. Genialna książka, bardzo dobre porównania do budowania firm, na wzór firm franczyzowych, nawet jeżeli nie mamy franczyzy w modelu biznesowym.

Stoicyzm na każdy dzień roku – Ryan Holiday, Stephen Hanselman

Co prawda nie jest to pozycja biznesowa, ale przykłady z życia przedsiębiorców dość często w niej występują. To chyba najlepsza książka, którą przeczytałem w tym roku. Bardzo pomogła mi się poukładać mentalnie i wyeliminowała z mojego życia masę problemów, jak się okazało niepotrzebnych i chwilowych.

Podziel się uwagami o książkach dla przedsiębiorców

wiedza książka finanse czytanie ekonomia
pixabay.com/pl

Jeżeli podoba się Ci się ta książkowa publikacja, to daj znać w komentarzu. Postaram się coś naskrobać w przyszłości o kolejnych książkach dla przedsiębiorców. Na temat marketingu, biznesu i efektywności pracy.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

2 komentarze do “Książki dla przedsiębiorcy i marketingowca”

  1. Zamiast Stoicyzmu wybrał bym Metodę Silvy. Równie skuteczna medytacje, jednak świadoma i prowadząca do realizacji Twoich celów.

  2. Esencjalista to jedna z moich ulubionych książek w domowej biblioteczce. Polecam każdemu jej przeczytanie kilka razy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *