Polski „Program poprawy jakości obsługi” jest realizowany aktualnie już od ponad ośmiu lat. Jego celem jest poprawa standardów obsługi klienta przez firmy i inne podmioty. W badaniu biorą udział przedsiębiorstwa działające w Polsce. Klienci, zarówno Ci rzeczywiści, jak i podstawieni tzw. „Tajemniczy klienci” sprawdzają kompetencje pracowników. Ich postawę wobec petenta oraz standardy według, których wykonują swoja prace.
Kolejne zwycięstwo ING Banku Śląskiego
Już po raz kolejny bank ING zdobył zaszczytne pierwsze miejsce wśród banków za jakość obsługi swoich klientów. Jest to już następna z kolei wygrana Banku z Lwem. Wiec nagroda nie jest dziełem przypadku lecz potwierdza wysokie standardy banku w relacji instytucja finansowa i klient. Prezes banku pytany o wnioski po otrzymaniu tego zaszczytu dla ING, odniósł się bardzo pozytywnie do kapituły konkursu i organizatorów. Twierdząc ze jest to potwierdzenie faktu iż dla ING Banku Śląskiego opinie klientów są najważniejsze i liczą się ludzie.
Nagroda bezpośrednio od klientów
O zwycięstwie banku zadecydowała nagroda przyznawana bezpośrednio przez klientów. Mieli oni możliwość wyrażania opinii za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej, znajdującej się pod adresem jakość obsługi. Dodatkowo istniała możliwość glosowania przez dedykowana aplikacje mobilną.
Bank z kredytem zaufania
Nagroda jest o tyle ciekawa ze stanowi także kredyt zaufania od klientów na kolejny rok. ING Bank Śląski jak sadze po dotychczasowych osiągnięciach dość dobrze go wykorzysta. Sam byłem mile zaskoczony jakością obsługi przez pracowników w jednym z oddziałów, w którym miałem okazje załatwiać zamkniecie karty debetowej do konta. Żeby nie było zbyt słodko ta czynność nadal wymaga wizyty w placówce, choć większość pozostałych operacji da się przeprowadzić online w systemie transakcyjnym.
Podsumowując zgadzam się osobiście z tym ze nagrodę zasłużenie otrzymał bank ING. Jednak mam także drobne zastrzeżenie do czystości podłogi w odwiedzonej placówce. Walające się po podłodze papierki, w tym wyciągi z bankomatu w oddziale nie są miłym widokiem. Pracownicy powinni wiec bardziej zwracać uwagę także na czystość stanowiska pracy.